GreekEnglish (United Kingdom)
  • Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
Κρίση Πανικού

Οι κρίσεις πανικού πλήττουν  όλο και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Άνδρες και γυναίκες. Ακόμη και σε μικρότερες ηλικίες υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που έχουν καταγραφεί περιπτώσεις κρίσης πανικού. Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις και διαχωρισμοί. Είναι μια ψυχική δυσλειτουργία του οργανισμού μας, που η αιτία είναι πολλοί παράγοντες όπως ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η αποξένωση από το περιβάλλον(συγγενικό-κοινωνικό), το συνεχές άγχος για οποιαδήποτε δραστηριότητα μας, οι γρήγοροι έως σε εξαντλητικό σημείο ρυθμοί, η  κατάθλιψη. Οι γυναίκες είναι τα μεγαλύτερα αυτής της σύγχρονης ψυχικής μάστιγας αφού την εμφανίζουν 3 έως 4 φορές συχνότερα σε ποσοστά από τους άνδρες. Μια κρίση πανικού έρχεται αιφνίδια-ξαφνικά(αλλιώς δεν θα λεγόταν και κρίση) και εκεί που δεν την περιμένει κανείς .

Αν πάει κάποιος στον γιατρό και διαπιστώσει ότι έχει κρίσεις πανικού, το πρώτο πράγμα που θα του πει είναι ότι «Ποτέ και κανείς δεν πέθανε ή δεν έπαθε τίποτε από μια τέτοια κρίση. Όλα είναι στο μυαλό και αυτό πρέπει να καταπολεμήσεις». Και πραγματικά όσο και να νομίζουμε όταν παθαίνουμε κρίση πανικού ότι θα πεθάνουμε ή ότι θα πάθουμε έμφραγμα ή ότι χάνουμε τα λογικά μας, τίποτε από αυτά δεν πρόκειται να συμβεί.

Η κρίση πανικού μπορεί να χτυπήσει οπουδήποτε και εάν βρισκόμαστε είτε βρισκόμαστε μόνοι μας είτε είμαστε ανάμεσα σε κόσμο. Οι ενδείξεις  ότι μια κρίση πανικού μας έχει εκτός από το ψυχικό υπόβαθρο που την προκαλεί, ακολουθεί και το σωματικό και το οποίο είναι εμφανές. Εφίδρωση, σπασμοί, μούδιασμα, ζαλάδα, δυσκολία στην αναπνοή, ταχυκαρδίες, ρίγη, εξάψεις, όλα μαζί χτυπούν ξαφνικά, ο άνθρωπος νομίζει ότι θα πεθάνει ή θα λιποθυμήσει ή θα χάσει τις αισθήσεις του και δεν θα μπορεί να αντιδράσει.  Μια κρίση μπορεί να διαρκέσει από λίγα λεπτά μέχρι και κάποιες ώρες. Αν ενεργήσουμε ψύχραιμα, ήρεμα και λογικά τίποτε από τα πιο πάνω δεν πρόκειται να συμβούν. Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να μην αφήσουμε αυτό το κακών σκέψεων και άγχους να μας πλημμυρίσει και να μας καταβάλει. Εμείς σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να το αφήσουμε να ενταθεί. Θα πρέπει να αποβάλλουμε αργά το άγχος μας και να διώξουμε τις άσχημες και επίμονες σκέψεις. Μια καλή και ωφέλιμη τεχνική είναι να κλείσουμε τα μάτια και να αρχίσουμε να αναπνέουμε ήρεμα και αργά. Δεν  πρέπει να αυξήσουμε το ρυθμό της αναπνοής μας αλλά να συνεχίζουμε να αναπνέουμε με κανονικό ρυθμό. Επίσης θα πρέπει να σκεφτούμε λογικά και ψύχραιμα εκείνη τη στιγμή και να πείσουμε τον εαυτό μας πως τα συμπτώματα που νιώθουμε (π.χ. ρίγη ή ταχυκαρδία) θα περάσουν χωρίς να μας δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα ή να μας προκαλέσουν κάποια παρενέργεια.

Η κρίση πανικού είναι ένα καμπανάκι-σήμα κινδύνου θα πει ο γιατρός. Μια ένδειξη του εαυτού μας που μας προειδοποιεί για κάτι που δεν πρέπει να αγνοήσουμε και να αδιαφορήσουμε. Αν αδιαφορήσουμε και δεν απευθυνθούμε άμεσα στους  ειδικούς για την περίπτωση ,τότε κινδυνεύουμε να παγιωθεί και να γίνει μόνιμη μια κατάσταση .Αν το πρόβλημα δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και καίρια σε λίγο καιρό, τότε υπεισερχόμαστε σε μια άλλη φάση που ονομάζεται  ως διαταραχή κρίσεων πανικού.

Το άτομο σε αυτή την  περίπτωση νιώθει την ανάγκη να απομονωθεί και να  μένει σε  μέρη γνωστά και οικεία και κλείνεται στο σπίτι του, στο οικογενειακό περιβάλλον του όπου νοιώθει ασφάλεια και σιγουριά . Η σκέψη μια νέας κρίσης πανικού γίνεται έμμονη και αποφεύγει οποιαδήποτε δραστηριότητα και ενασχόληση. Ακόμη και ο δρόμος για την δουλειά του φαίνεται μακρύς και ατελείωτος. Ο τρόπος διασκέδασης αλλάζει ριζικά και το άτομο σκέφτεται και φοβάται πως θα πάθει κάτι μπροστά στους φίλους του και στον κόσμο. Ακόμη και αυτή η σκέψη έχει το αντίθετο αποτέλεσμα και στο τέλος γίνεται ο βαρετός και ενοχλητικός της παρέας, μιας και κανείς δεν μπορεί να τον κατανοήσει ή έστω να διανοηθεί το τι σημαίνει μια κρίση πανικού και στο πόσο άσχημες επιπτώσεις έχει στην κοινωνική ζωή του πάσχοντος ατόμου.

 

Δεν κινδυνεύει η υγεία μας.

Τέλος να αναφέρουμε ότι ο καφές, το τσιγάρο, το αλκοόλ και η κακή διατροφή είναι παράγοντες που συμβάλουν στην αύξηση του πανικού και δεν βοηθούν  στην αντιμετώπιση του. Για αυτό τον λόγο προσπαθήστε όταν βρεθείτε σε αυτή την θέση να αποφύγετε το κάπνισμα και τον καφέ και το αλκοόλ και  χαλαρώσετε κάνοντας θετικές σκέψεις, και να αποφύγετε συναισθηματικές εντάσεις.

Προτιμότερο είναι αν θα βρεθείτε  σε αυτή την θέση να απευθυνθείτε σε  έναν ειδικό ή σε ένα ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ όπου οι ειδικοί θα σας κατευθύνουν κατάλληλα ώστε να αντιμετωπίσετε μια κρίση πανικού.

 

Τελευταία Νέα