GreekEnglish (United Kingdom)
  • Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
επιλοχεια καταθλιψη αντιμετωπιση

ΕΠΙΛΟΧΕΙΑ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

 

ΕΙΝΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΣΙΜΗ! ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ!

 

 

«Έχετε μόλις αποκτήσει ένα μωρό, που περιμένατε με μεγάλη προσδοκία, χαρά και αγωνία. Όμως, αντί να γιορτάζετε, νιώθετε θλιμμένη, βάζετε συχνά τα κλάματα και βιώνετε εξάντληση, άγχος,  φοβίες και ανασφάλεια. Η προσδοκία της αναμενόμενης χαράς με τη γέννηση του παιδιού διαψεύδεται!!

ΝΙΩΘΕΤΕ ΦΟΒΟ, ΕΝΟΧΕΣ, ΑΝΗΜΠΟΡΙΑ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ!»

 

ü Σε ορισμένες γυναίκες τα συμπτώματα της θλίψης διαρκούν πολύ περισσότερο και είναι μεγαλύτερης έντασης (επιλόχειος κατάθλιψη).

 

Απαιτείται ΑΜΕΣH βοήθεια από ειδικό ψυχικής υγείας!

 

Να θυμάστε:

 

Ø  Η Επιλόχεια  Κατάθλιψη είναι ΠΑΘΗΣΗ.

Ø  Δεν είναι ένδειξη αδυναμίας, λάθους, ιδιοτροπίας! Είναι ασθένεια!

Ø  Δεν περνάει από μόνη της!

Ø  Είναι ΘΕΡΑΠΕΥΣΙΜΗ!

Ø  Χρειάζεται βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας!

 

ü  Μιλήστε στους αγαπημένους σας και ζητήστε επειγόντως ψυχιατρική βοήθεια.

 

ü  Εάν νιώθετε ότι δεν μπορείτε να μιλήσετε στους δικούς σας ανθρώπους, μιλήστε σε ειδικό ψυχικής υγείας. Αυτοί ξέρουν πώς να βοηθήσουν.

 

ü  Εάν νιώθετε δυστυχισμένη, ευερέθιστη, ανίκανη, φοβισμένη και δεν έχετε ενδιαφέρον για το μωρό σας τότε πείτε το σε κάποιον. Πολλές άλλες γυναίκες έχουν νιώσει έτσι! ζητήστε ιατρική βοήθεια!

 

ü  Φροντίστε τον εαυτό σας και Αποφύγετε την υπερκόπωση. (Ξεκουράσου όσο περισσότερο μπορείς. Κοιμήσου όταν κοιμάται το μωρό. Μην περνάς πολύ καιρό μόνη σου. Αφιέρωσε χρόνο στον σύζυγό σου. Περιποιήσου τον εαυτό σου καθημερινά. Πήγαινε μια βόλτα, δες μια φίλη, κάνε γυμναστική, κάνε κάτι που σε ευχαριστεί. Μην ανησυχείς για τις δουλειές του σπιτιού. Δέξου κάθε διαθέσιμη βοήθεια.)

 

ü  Εάν δεν υπάρχει κάποιος να κρατήσει το μωρό, πάρε το μαζί σου.

 

ü  Αποφύγετε τα αυστηρά προγράμματα, τα οποία προσθέτουν υπερβολικό άγχος. Ακολουθήστε τα μηνύματα του μωρού και το ένστικτό σας.

 

ü  Βάλτε προτεραιότητες προκειμένου να διαφυλάξετε τις δυνάμεις σας.

 

ü  Μην έχετε υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό σας (μαμά δε σημαίνει αυτόματη μηχανή αλλά άνθρωπος!)

 

ü  Αφήστε αρκετό περιθώριο στον εαυτό σας  να αναρρώσει. Μπορεί να διαρκέσει περισσότερο απ’ όσο περιμένατε.

 

ü  Μη «τηρείτε κατά γράμμα» όλες τις συμβουλές που σας δίνουν. Ακολουθήστε το μητρικό σας ένστικτο.

 

ü  Ευχαριστείστε τον μπαμπά όταν βοηθάει στο σπίτι. Του δίνει και εκείνου δύναμη. Προσπαθεί και εκείνος να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση.

 

ü  Μην αφήσετε τη διάγνωση να σας φοβίσει. Όταν ξέρεις το πρόβλημα, μπορείς και να το αντιμετωπίσεις.

 

ü  ΜΗΝ κατηγορείτε τον εαυτό σας ή το σύντροφό σας: η ζωή σας είναι δύσκολη σε αυτή τη φάση και η κούραση και η οξυθυμία και των δυο σας μπορεί να οδηγήσει σε καυγάδες.

 

Τρόποι με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν οι άλλοι…

 

 

Ø  Μη σοκαριστείτε ή απογοητευτείτε αν σας εκμυστηρευτεί ότι νιώθει άσχημα από τότε που γέννησε.

 

Ø  Ακούστε την και φροντίστε να λάβει την απαραίτητη υποστήριξη.

 

Ø  Δεν είναι λάθος ή παραξενιά! ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ! ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΨΥΧΙΚΑ!

 

Ø  Αναλάβετε κατά το δυνατό πρακτικά πράγματα: ψώνια, δουλειές στο σπίτι, άλλαγμα του μωρού..

 

Ø  Η σύντροφός σας χρειάζεται την υποστήριξη και την ενθάρρυνσή σας: πρακτική βοήθεια με το μωρό, να ακούτε τη σύντροφό σας με κατανόηση, να κάνετε υπομονή και να της προσφέρετε στοργή και τρυφερότητα, καθώς και το να είστε θετικός, βοηθούν πολύ.

 

Ø  Ζητήστε και εσείς  υποστήριξη. Μπορεί να νιώθετε παραμελημένος τόσο λόγω του μωρού, όσο και λόγω των αναγκών της συντρόφου σας. Προσπαθήστε να μη δυσανασχετείτε.

 

Αρθρογραφία:  Πέτσιου Σπυριδούλα  (ψυχολόγος)

 

 

Τελευταία Νέα